Page 23 - FarmaNed 30
P. 23
HEYKELTRAŞ
Yaş: 4 yaş ve üzeri
Oyuncu sayısı: 4 kişi ve üzeri
Ne lazım? Hiçbir materyal lazım değil
Nasıl oynanır? Oyunculardan biri heykeltıraş seçilir. Heykeltıraş
çalışmaya başlamadan önce farklı uygulamaları ifade etmek is-
tediğini söyler. Örneğin; “Heykellerin en sevimlisini, en mutlu-
sunu, en korkuncunu yapmak isterim” der. Bunu söylediği anda
her oyuncu heykeltıraşın istediği şekilde vücuduyla ve yüzüyle
bir ifade oluşturur (sevimli, mutlu, çirkin vb.). Heykeltıraş hangi
ifadeyi beğenirse o ifadeyi sergileyen oyuncu yeni heykeltıraş
olur.
Çocuğa ne kazandırır? Konsantre olma, yönergeleri takip
edebilme, psikomotor gelişim hızı, kaba motor becerileri ve
duyguları ifade edebilme becerilerini geliştirir.
HAYVAN TUTMACA DOKUN – TAHMİN ET
Yaş: 4 yaş ve üzeri Yaş: 4 yaş ve üzeri
Oyuncu sayısı: 2 kişi ve üzeri Oyuncu sayısı: 3 kişi ve üzeri
Ne lazım? Hiçbir materyal lazım değil Ne lazım? Bir tepsi ya da kutu, küçük nesneler
Nasıl oynanır? Oyunculardan biri aklından bir hayvan tutar. Di- Nasıl oynanır? Bir tepsi içine evde bulunan nesneler konur
ğer oyuncular tutulan hayvana dair sorular sorar: “Kaç ayaklı?”, (toka, para, saç fırçası, cüzdan vb.). Oyuncular bu nesnele-
“Ne yer?”, “Nerede yaşar?” gibi. Verilen cevaplara göre oyuncu- ri kısa süre gördükten sonra tepsinin üzeri bir bezle örtülür.
nun aklında tuttuğu hayvan tahmin edilmeye çalışılır. Oyun bu Oyuncular sırasıyla nesnelere dokunarak doğru bir tahminde
şekilde sıra ile devam eder. bulunmaya çalışırlar.
Çocuğa ne kazandırır? Hayvanları tanımasını ve özelliklerini Çocuğa ne kazandırır? Dokunma duyusunu kullanarak akıl
bilmesini sağlar. yürütme, kısa süreli ve aktif işleyen bellek alanlarını geliştirir.
EVET – HAYIR PET BARDAĞA SEKTİRME
Yaş: 4 yaş ve üzeri Yaş: 6 yaş ve üzeri
Oyuncu sayısı: 2 kişi ve üzeri Oyuncu sayısı: 2 kişi ve üzeri
Ne lazım? Hiçbir materyal lazım değil Ne lazım? Sehpa, pinpon topu, pet bardak
Nasıl oynanır? Oyunculardan biri sunucu diğeri de cevap ve- Nasıl oynanır? Oyuncuların önüne ve uzağına birer sehpa
ren kişi olur. Cevap veren oyuncunun hiçbir soruya “Evet” ya konur ve uzaktaki sehpaya bir adet bardak yerleştirilir. Oyun-
da “Hayır” şeklinde cevap vermemesi gerekir. Örneğin; “Oku- cu elindeki pinpon topunu önünde duran boş sehpaya çarpıp
la gidiyor musun?” sorusuna “Evet” derse yanar, “Gidiyorum” sektirerek diğer sehpadaki bardağın içine atmaya çalışır. Topu
demelidir. Karşı oyuncu “Kaç kardeşsiniz? 3 kardeşsiniz değil bardağa atan ilk oyuncu oyunu kazanır. Bu oyun en az iki kişi
mi?” gibi şaşırtmalı sorularla karşısındaki oyuncuya “Evet-Hayır” yarışarak oynanabileceği gibi süre tutarak sırayla da oynanabilir.
dedirtmeye çalışır. En kısa sürede tamamlayan oyunu kazanır.
Çocuğa ne kazandırır? Dikkatli olmayı ve hızlı düşünmeyi ge- Çocuğa ne kazandırır? Görsel-mekânsal alanda planlama
liştirir. yapma, konsantre olma, el-göz koordinasyonu kurma, hızlı
hareket etme becerilerini geliştirir.
21
2021 / İLKBAHAR 21